Final de 2022 – multumiri si rezultate (+sfaturi pentru oamenii de meserie aflati la inceput de drum)
Probabil singura postare fara poze de eveniment de pe un blog de fotograf de eveniment? Nu stiu, nici nu prea conteaza (doar un grafic ce miroasa a lauda, dar cine s-o faca daca nu eu? + o poza cu familia facuta de prietenul Vali Kozak)
Daca ai intrat sa citesti acest articol fara sa vezi vreo poza de la mine, inseamna ca el si-a atins scopul – sa citesti un monolog scurt, sincer care pleaca in mai multe directii.
Una dintre ele suna a marketing. Cel cu multumirile. Vreau insa sa stii ca sunt constient in fiecare zi ca daca n-as avea suficienti clienti, probabil n-as avea un loc de munca prea fain. Ei bine, faptul ca atat de multi oameni m-au sustinut inca de la inceput ma face sa fiu doar recunoscator. Dumnezeu m-a ajutat sa nu am doar un job frumos, dar si oameni cu care sa empatizez. Asa ca iti multumesc!
M-au ajutat mai multe aspecte sa ajung in acest punct. Daca esti fotograf sau ai orice alta meserie pe cont propriu si esti la inceput de drum, trebuie sa stii ca pentru mine asumarea a fost, probabil, printre cele mai importante lucruri. Nu confunda un job pe salariu cu cel pe cont propriu NICIODATA. Ce inseamna asta? Spre exemplu, de cate ori apare un client nemultumit (fii sigur ca apar), incearca sa-i rezolvi nemultumirea asa cum ti-ar placea si tie sa fii tratat(a) atunci cand suni la emag, spre exemplu. N-o lua personal. Un client nemultumit te ajuta sa evoluezi profesional. Uneori, profesionalismul e mai important decat produsul livrat in sine.
Daca simti ca esti tratat incorect sau nu esti respectat(a) e cel mai posibil ca tu sa nu te respecti. Daca inveti sa te respecti si mai presus, sa te iubesti, asa cum te vezi tu te vor vedea si ceilalti.
Fii constant(a). Fii corect(a). Nu te opri din a invata. Nu lasa autosuficienta si orgoliul sa puna stapanire pe tine si nu da vina pe clienti si pe mediu daca nu-ti merge treaba. Vezi unde gresesti;
…si probabil, cel mai important, incearca mereu sa iesi din zona de confort. Nu te gandi la ce ar zice fostii colegi de liceu sau prietenii daca ai face ceva iesit din comun. Fii primul/prima care sa aiba incredere in sine, apoi vor avea si ceilalti.
Ca sa vorbesc si de rezultate, pe scurt:
- e primul an cand termin pe primul loc la nivel local in singurul clasament national. Cine ma cunoaste stie ca nu-mi place lauda, insa cred ca e un aspect important ce merita mentionat, pentru care am muncit destul de mult. Asta inseamna pentru mine confirmarea rezultatelor din partea unor colegi cu mai multa experienta, nimic altceva. Piata e dictata de clienti si nu de concursuri, iar piata a hotarat ca sunt si alti colegi la fel de buni, poate chiar mai buni.
- e al treilea an cand procentul de clienti cu nemultumiri e de sub 5% – si acolo am facut tot posibilul ca ei sa nu plece nemultumiti. Si i-am luat in seama si pe cei care nu mi-au spus-o. Sunt rac, simt usor oamenii 🙂
Ca sa inchei, iti multumesc ca ma urmaresti, ca ma sustii, ca imi spui cand gresesc sau cand iti place ce livrez. Iti doresc un an nou cu mai mult curaj, sanatate si putina nebunie. Cu mai multa intelegere si concentrare fix acolo unde trebuie. Sa ne auzim cu bine!